WORD PARTNER

Leuk, die ondernemers met hun #Lovid_20, maar wat willen ze precies?

Artikel AD

Onderstaand artikel is 21 juli verschenen in het AD.

Ondernemers en organisaties uit de regio Utrecht hebben elkaar gevonden in #lovid_20, een ‘platform voor positiviteit’. Aan woordvoerder Boris van der Vorst de vraag wat dat concreet betekent.

Zo’n veertig leden telt #lovid_20, zegt Van der Vorst, in het dagelijks leven directeur van FysioHolland en voorzitter van de Nederlandse Boksbond. ,,En er zijn ook vandaag weer nieuwe ondernemers en organisaties bijgekomen.’’

Die naam. Een knipoog naar Covid-19?,,Duidelijk. We hebben veel last gehad van de impact van het virus en alle maatregelen. Er was veel gezeik en chagrijn, logisch bij een pandemie. We willen nu van het positieve uitgaan en met creativiteit en daadkracht de zaak in beweging brengen en houden.’’

Is dit ook een actie tegen al die maatregelen?,,Absoluut niet. Daar willen we ver vandaan blijven. Dit is geen protestgroep, integendeel. Met de richtlijnen van het RIVM in de hand willen we kijken wat er wel mogelijk is.’’

Maar wat is het? Een denktank, een zelfhulpgroep?,,Haha, nee dat niet. De coronacrisis heeft voor veel creativiteit gezorgd. Denk aan vernieuwende initiatieven als een Hamburger Drive Thru of Silent Pubquiz. We willen samen brancheoverstijgende events gaan organiseren.’’

Concreet?,,We zijn aan het kijken of we de bekerfinale tussen Feyenoord en FC Utrecht toch kunnen laten spelen, maar dan door jeugdteams. Of ouderen laten sporten met aansluitend een drankje. Ander idee is een openluchtbioscoop bij Brothers in Bunnik. Nog niet alles is volledig uitgekristalliseerd, dat moet de komende weken gebeuren.’’

Geen vrees voor een tweede golf?,,Ook als het virus regionaal opleeft, willen we positief blijven en kijken hoe we er goed mee om kunnen gaan. Ik merk dat ons platform waardevol is. ‘Hoe heb jij dat opgelost?’, vragen we aan elkaar. Dat zorgt voor nieuwe energie.’’

Lovid20
0
    0
    Winkelmandje
    Je winkelmandje is leeg